Smacznie i prosto czyli pasta jajeczna

Pasta jajeczna była moim pierwszym przepisem jaki wykonałam. Miało to miejsce na zajęciach ZPT (zajęcia praktyczno techniczne) ponad 20 lat temu. Kto je miał, ten wie, że na nich dziewczyny robiły sałatki, kanapki, a chłopcy majsterkowali.
Wracając jednak do pasty jajecznej jest to smaczne i proste urozmaicenie kanapek. Kiedyś by ją zrobić męczyłam się widelcem. Dziś na gładko ścieram jajka blenderem.




Składniki:

kilka jajek (zazwyczaj robię pastę z 10)
musztarda
majonez
sól, pieprz do smaku
szczypiorek lub jakieś inne ulubione zielsko sezonowo dodaję sobie rzeżuchę 

Jajka gotujemy na twardo, studzimy i obieramy.
Wrzucamy do urządzenia które nam je zmiksuje, bądź masakrujemy widelcem ;)
Żeby nie były suche dodajemy musztardę oraz trochę majonezu. Wszystko dokładnie mieszamy na gładką masę. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem. 

Tak przyrządzoną, szybką pastę podajemy na kanapki ze szczypiorkiem lub innym zielskiem. Ja lubię dodać do takiej pasty sezonowo rzeżuchę. 

Macie jakiś swój autorski przepis na pastę jajeczną?

Pozdrawiam!

Paulina





8 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi moje szkolne lata i ZPT , też robiliśmy pastę jajeczną, pamiętam, że jeszcze sałatkę jarzynową i nadziewaną bułkę paryską 😊😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatkę też robiliśmy, a zamiast bułki paryskiej robiliśmy kanapki :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię pastę jajeczną mojej mamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co związane jest z jajkiem jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ POZOSTAWIONY NA BLOGU. DZIĘKI NIEMU WIEM, ŻE CZYTASZ I ZAGLĄDASZ :)

Obserwatorzy

Copyright © 2014 Z miłości do.... lifestyle , Blogger