Wegańskie leczo

Tydzień postu Dr Dąbrowskiej już za mną, dziś dzień 8 z 42. Dieta ma na celu oczyszczenie mojego organizmu oraz pozbycie się cholesterolu. Na cud pozbycia się kamieni w nerce i woreczku nie liczę ale może też coś pomoże. 
Wczoraj na swoim prywatnym, facebookowym profilu i instgramie dodałam zdjęcie leczo, które zrobiłam i posypała się lawina pytań. Więc postanowiłam wrzucić przepis na bloga. 


Składniki:

4 ząbki czosnku,
2 cebule,
puszka pomidorów bez skórki,
2 czerwone papryki,
1 cukinia (dałam pół)
sól, pieprz, papryka, 
zielona pietruszka 

Cebulę kroimy w drobną kostkę, kroimy też czosnek i podsmażamy na suchej patelni. Jeśli zacznie się za bardzo przypiekać dolewamy odrobinę wody. Smażymy do momentu aż będą intensywnie pachniały i nie będą surowe. 
Podmażoną cebulę z czosnkiem przekładamy do przygotowanego wcześniej garnka w którym ugotujemy leczo. Pozbywamy się gniazd nasiennych i kroimy paprykę w kostkę. Dodajemy do tego puszkę pomidorów (pogniotłam je widelcem) i dusimy na małym ogniu ok 15 minut. W między czasie kroimy cukinię w kostkę (ja swoją obrałam) i dorzucamy do garnka dusząc przez jakieś 5 minut. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem mielonym i słodką papryką. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki.

Smacznego!

Paulina 

10 komentarzy:

  1. U mojego męża wegańskie leczo by nie przeszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ;) ja mięsa od 4 lat nie jadam i tak już raczej zostanie. Za to moje chłopaki uwielbiają mięsko

      Usuń
  2. Uwielbiam wegańskie leczo, wegański bigos też jest pyszny. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam zrobić ze świeżymi, najlepiej polnymi, pomidorami. Można też dodać starte na tarce marchew, pietruszkę i seler.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas by nie przeszlo ze wzgledu ba cebulę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Leczo bez miesa? Hmmm, chyba sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! :) dużo potraw z mięsem, można zrobić bez

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ POZOSTAWIONY NA BLOGU. DZIĘKI NIEMU WIEM, ŻE CZYTASZ I ZAGLĄDASZ :)

Obserwatorzy

Copyright © 2014 Z miłości do.... lifestyle , Blogger