Papieżyca Joanna czyli filmowy czwartek

Kiedyś słyszałam legendę, która okazała się legendą nie być. Poszperałam w bibliotekach, bo internet bywał tylko w kafejkach i wyszukałam wiele ciekawych informacji odnośnie głów Stolicy Apostolskiej. Kilkanaście lat później nakręcono film, który serdecznie Wam polecam.

Papieżyca Joanna


Gatunek: Biograficzny, dramat 

Czas trwania: 2 godz. 29 min

Produkcja: Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy 

Filmweb: 6,9★/10

Rok produkcji: 2009 

Tytułowa Joanna jako mężczyzna wyemigrowała do Aten wraz z kochankiem, gdzie zdobyła wszechstronne wykształcenie. Jako ambitna kobieta pokierowała swoim losem tak, by zasiąść jako głowa kościoła w Stolicy Apostolskiej. Jako papież dzielnie się spisywała jednak jej losy pokrzyżowała ciąża...



Jeśli lubicie biografię i historię, a nawet gdy lubicie teorie spiskowe to film zdecydowanie dla Was. Mi osobiście bardzo przypadł do gustu i oceniłam go na filmwebie, jako rewelacyjne kino. Jest świetny, od bardzo dobrej gry aktorskiej, po fabułę, scenariusz i kostiumy. 
Polecam.

Bez limitów i rejestracji film znajdziecie tu: KLIK

Oprócz tego filmu, w tym temacie jest jeszcze Papież Joanna z 1972 roku.
Również opowiada on historię Joanny, która stała się Janem VIII. 
Jeśli jesteście ciekawi polecam wszelkie wzmianki i ciekawostki, jednak zawsze odsyłam do książek, w tym wypadku napisanych przez historyków i kronikarzy. 

Pozdrawiam!

Paulina

4 komentarze:

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ POZOSTAWIONY NA BLOGU. DZIĘKI NIEMU WIEM, ŻE CZYTASZ I ZAGLĄDASZ :)

Obserwatorzy

Copyright © 2014 Z miłości do.... lifestyle , Blogger